Home icon Home»

Gepeild

Follow us on Twitter

gepeild

Dit is de 2015 BMW S1000XR

Er wordt al even aangekondigd dat BMW nu met een allroad op basis van de S1000RR komt. Slim, want eigenlijk verkoopt alleen de R1200GS echt heel erg goed, dus dan kan je het beste nog zo'n allroad-achtig ding verkopen. Nou is het in Duitsland zo dat het blad Motorrad en BMW Motorrad eigenlijk zusterbedrijven zijn, het personeel wisselt regelmatig tussen beide bedrijven. Het is dan ook logisch dat Motorrad (het blad) als eerste de zogenaamde spionagefoto's van Motorrad (BMW) mag tonen, die dan ook altijd haarscherp het definitieve model afbeelden. En ook de specs à 160 PK en 215 kilo zullen tot achter de komma kloppen. Zie hier dan ook de nieuw te presenteren 2015 BMW S1000XR allroad met een viercilinder motorblok. Alle BMW-kenmerken zijn er: grijs, saai en waarschijnlijk weer verdomde goed...

2015 BMW S1000XR

Gepeild: Re-gen Motors .... uit Nederland

Waar een klein landje toch niet groot in kn zijn zou men willen. Wat dacht je van motoren. We noemen van Veen, ......, AGS, Aristo, Aro, Avaros, Baj,Bema, Brave, Crosta, Cup, Cyclestar, Disselhof, Ega, EMS, Elan, Empo-Carley, Eurocross, Fama, Gebben, Germa, Grefa, GMF, G&R, Hermes, Kestein, LSE, Metz, Mors, PJK, Primarius, Riwa, Roemar, Rolemo, Rond-Sachs,Royal expres, Schwager, Tiffany, Wereld , Wilhelmina en natuurlijk niet te vergeten Jamathi. Daar kijken jullie natuurlijk wel raar van op dat wij dat allemaal zomaar uit onze mouw schudden. Nu kunnen we jullie met trots vertellen dat er nog merk bij komt. Nou moet je niet denken aan een heerlijk ronkende machine met een fors vermogen. Dat kan natuurlijk niet meer anno 2014 en later. Het moet tegenwoordig een maximaal 250cc ééncilinfder zijn of een elektrische. Je voelt hem al aankomen. Het is dus de laatste. Het merk heet Re-gen Motors en gaat zich richten op elekrieke aandrijving. Het eerste modelletje staat klaar voor produktie: 55kw, 175 Nm, 220 km/u en actieradius van 200 km. Led verlichting.  en energie terugwinnende techniek aan boord.Halfweg volgend jaar moet hij verkrijbbaar zijn.

Gatverdamme, is dit de 2015 R1? Nee dus!

Het gerucht gaat al een tijdje rond, sommige collega's van ons claimden al dat zij er een foto van te hebben gemaakt. Wij weten beter, wij van Oliepeil zijn namelijk dé specialisten als het gaat om nieuwe modellen van Yamaha. Deze week borrelde er een foto op die misschien van de nieuwe Yamaha R1 zou kunnen zijn. En waarom denken wij dat deze foto misschien wel de 2015 Yamaha R1 is? Kijk eens naar die koplampen. Het heeft er alle schijn van dat Yamaha een patent heeft op het maken van 1000cc supersport motoren die kijken alsof zij een zetpil overdwars ingebracht krijgen. Daarnaast zou het maar zo kunnen zijn dat de ontwerpers van Yamaha groot fan zijn van een niet nader te noemen jaren 80 film. Hoe het ook zij, er zullen vast nog wel wat meer foto's langskomen van de 2015 R1. Net zoals de onderstaande fotofop van Jakusadesign. Maar pas als wij zeggen: SCOOP!!! Dan weet je dat het echt zo is......

2015-Yamaha-R1-Jakusa Rossi

Polaris Slingshot. Debielen op drie wielen.

Polaris. Jeweetog. Maker van quads en buggy's. Maar ook actief in motoren als eigenaar van Victory en Indian. Concurrent Bombardier maakt al een paar jaar iets wat er tussenin zit in de vorm van een de Can-Am Spyder, zeg maar de Piaggio MP3 voor jongeren. En dus komt Polaris nu ook met een driewieler voor motorrijders die niet kunnen motorrijden. Heet de Polaris Slingshot. Moet het motorgevoel benaderen blablabla. ABS, TC en ESP. 2,4 liter GM-motorblok met 173 pk. Klinkt goed. Maar de SL-versie krijgt een achteruitrijcamera. Dat zegt genoeg: motorrijden doe je op een motor. Niet in een auto met één wiel tekort.Polaris Slingshot 2015

SCOOP: 2015 Yamaha MT-09X

Hij werd al langer aangekondigd, maar nu is hij er dan: de Yamaha MT-09X die in 2015 op de winkelvloer moet staan. De naam zegt alles, dus weer een 'modulaire' driecilinder die de gekruiste stemvorken van het duffe imago af moet helpen, maar dan wel in een soort van allroadversie. Kwestie van de Supèr Tènërë krruisen met de MT-09, en klaar! Logisch, want in dat BMW-segment wordt momenteel het meest verkocht. Met dank aan onze Japanse vrienden van Moung Yachine, en die van Kawasaki die de achtergrond van de foto wel wilden verzorgen. We verheugen ons nu al op de EICMA...

2015-Yamaha-MT-09X

Gepeild: Betonhard modelletje

Vroeger had je echt wel verschil tuseen goede en slechte motorfietsen. We nemen als voorbeeld Japanse tegen Italiaanse .... Tegenwoordig maakt het geen donder meer uit want het komt allemaal van dezelfde band gerold met een andere sticker erop klaar. Maar nu is er een nieuw model gepeild ... we kunnen wel zeggen een betonharde peiling.

We hebben er nog niet mee kunnen rijden. Maar we hebben zo onze twijfels.

Loncin LX650 - Energized by BMW

Eigenlijk willen we allemaal gewoon genaaid worden. We kopen spullen voor veel te veel geld omdat er een merknaam op staat. Terwijl we weten dat het gewoon uit dezelfde fabriek komt als dezelfde spullen zonder merknaam, die 10 keer goedkoper zijn. Zo blijkt uit het reclameverhaal van Chinese motorblokkenbouwer Loncin dat de nieuwe Loncin LX650 hetzelfde motorblok als de BMW G650GS ééncilinders heeft. En dat dat komt omdat ze die BMW-blokken ook voor BMW op dezelfde productielijn in Chongqing bouwen. En dan kan je dus in Pakistan "Energised by BMW' roepen als je wat 'overgebleven' materiaal onder je eigen modellen schroeft! Op de plaatjes ziet die Loncin er ook nog eens verdraaid strak uit, met als klap op de vuurpijl een prijs van.....239 euro. Voor de hele motorfiets, inclusief een origineel BMW motorblok! Dus al dat gezwam over Deutsche Grünlichkeit is in werkelijkheid een verhaal over Chinese werklust, waarbij de copieerdrift van de Japanners genoeg gecopieerd is om de LX650 als twee druppels water op een Honda CB650 te laten lijken. Hé, wacht eens....?

 

De nieuwe Honda Monster. Of toch de 2015 VTR250?

*vertaling uit het Japans. "Nee hoor, we hebben dit model zeker niet afgekeken van de Ducati Monster. Wel flauw dat u ons nog steeds van copiëren beticht, die tijden liggen toch al zeker 5 jaar achter ons. Alle gelijkenissen berusten puur op toeval. Echt. Inderdaad, nu u het zegt, dat vakwerkframe en de kleurstelling lijkt er misschien wel op. Ok, die scherpe-L-Twin misschien ook, maar dat noemen wij liever een V-twin. Maar om de overeenkomsten wat af te zwakken leveren we hem alleen als 250cc. Inderdaad, voor de Japanse markt".2015-Honda-VFR250

View the embedded image gallery online at:
http://www.oliepeil.nl/gepeild.html#sigProGalleriac9c8bd241c

SCOOP: Ducati Scrambler. Of, hé...

Vorige week waren we nog in Bologna. Het enorm aangekondigde Ducati museum blijkt ongeveer ter grootte van de schuur van de gemiddelde motorhobbyist te zijn, maar dat geheel terzijde. Op weg naar de uitgang komen we onderstaande machine tegen. Inderdaad, de Ducati Scrambler waar iedereen naar op zoek is! Hoe retro wil je het hebben?

Ducati Scrambler

Yamaha YZF-R3 heeft 320cc. Of niet.

Weken, nee, maanden, werden we gek van de hype rondom de Yamaha R25. Toen het eindelijk zover was bleek het gewoon om een Aziëbrommer met strak kuipwerk te gaan. Voor Europa amper interessant, voor Azië en Zuid-Amerika het negende wereldwonder, waarvan er vast miljoenen verkocht gaan worden. Nu Yamaha dus achter de Kawasaki Ninja 250R en Honda CBR250R aanloopt, is de kans dan ook groot dat de Stemvorkjes ook de 300cc-versies van die machientjes copiëren opvolgen. Daarbij het feit dat ze de merknaam R3 vastlegden, en het hele circus begint weer opnieuw. Nu weet de een of andere site inDonesië te vertellen dat die YZF-R3 dus straks een 320 wordt, om de Kawa en de Honda af te bluffen. Lollig om te zien dat de cc-wedloop die we hier vroeger hadden, daar gewoon herhaald wordt.

2015-yamaha-r25-R3-320cc