Home icon Home»Kollumns»

Karel Kiest: Lulhannes van de Week (M/V)

Follow us on Twitter

Karel Kiest: Lulhannes van de Week (M/V)

Organisaties die verantwoordelijk zijn voor de reglementen bij auto- en motorraces worden bevolkt door mensen die veel weg hebben van wethouders. Ze moeten en zullen iets veranderen, ook als daar geen enkele noodzaak toe is. Zo'n wethouder dondert een peperdure rotonde op een probleemloos kruispunt, een sportbestuurder verandert de voorgeschreven cilinderinhoud. Dat heeft bij de motorracerij weinig goeds gebracht. Weet u nog: 50, 80, 125, 250, 350, 500, 750 cc plus zijspannen? Maar in de Formule 1 laten ze pas echt zien hoe het moet. Van 1947 tot 1953; 4,5 liter of 1,5 met compressor. Van 1954 tot 1960: 2, 5 liter of 750 cc met compressor (nooit gebouwd overigens). Van 1962 tot 1965: 1,5 liter. Van 1966 tot 1986: 3 liter of 1,5 liter met turbo. In 1987 en 1988: 3,5 liter of 1,5 liter met turbo. Van 1989 tot 1994: 3,5 liter, turbomotoren verboden. Van 1995 tot 2005: 3 liter. Van 2006 tot 2013: 2,4 liter. in 2014: 1,6 liter V6 met turbo. De cilinderinhoud was maar één van de vele voorgeschreven technische zaken. Waarom laten de bestuurders de dingen niet gewoon zoals ze zijn? Zijn de veranderingen verbeteringen? Welnee, het zijn slechts bewijzen voor het bestaan van de bestuurders. Die ik nu collectief tot Lulhannes van de week benoem. Ook een bewijs van hun bestaan. - Karel Hubert

Reacties   

0 #1 Reteppert 18-01-2013 20:15
Vervolgens vraag ik mij af wat de werkelijke doelstelling van dit bedrijf is.... :-*
Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen