Home icon Home»

Nieuws

Follow us on Twitter

nieuws

Sikhs moeten ook een helm op

Leuk geprobeerd, maar helaas, in Canada moeten de Sikhs ook gewoon een helm op. Wegens geloof dragen ze altijd een tulband, en dus was de redenatie dat ze wegens geloofsovertuiging geen helm op konden zetten. Vooral toen ze de Canadian Sikh Motorcycle Club (MC inclusief colours, tulband en baarden) opgericht hadden, werd het een item en kregen ze de gevraagde uitzonderingspositie ook. Premier Kathleen Wynne zag dat iets anders: verkeersveiligheid gaat voor geloof en dus moeten ook deze Indiërs in Canada vanaf heden gewoon een botsmuts op. Vraag blijft natuurlijk wel welke godsdienst ervoor kan zorgen dat je minder vaak met je motor onderuit gaat, daar worden we dan namelijk gelijk lid van!

Canadian Sikh Motorcycle Club Flickr-ColbyStopa

 

Alleen op Oliepeil

Wat moet je ermee. Je zult'em hier nooit en te nimmer tegenkomen, je wilt er nog niet dood op gevonden worden, dattie lelijk is, is een kwestie van smaak en je kan er je lief niet mee achterop nemen. De Confederate X132 Hellcat speedster is het nieuwste product van de Ameikaanse fabriek Confederate. Natuurlijk kan zoiets alleen uit de Steets komen met een 2163 cc slagvolume verdeeld over twee potten. Daarbij hoort natuurlijk ook een bescheiden 121 Amerikaanse peekaas bij. Een niet door de bocht te krijgen 240 mm achterband gekruld om een carbon velg. De tank is ook van datzelfde spul. Vering van WP. Remmen van Beringer en er worden er gelukkig maar 65 van met de hand gebouwd.. Waarom op Oliepeil? Heel simpel, omdat je hem nergens anders zal tegenkomen.

.

Corser gaat ook vreemd

Steeds meer coureurs gaan vreemd, dit praatje komt niet van RTL boulevard, maar van onszelf. In navolging van John McGuiness op Man, is nu ook (ex?) petrolhead Troy Corser gespot op de eerder door ons gepeide Sarolea SP7. Voor degene die er echt niet aan willen. Het is dus geen ouwe klassieke motor maar het gaat hier om een elekrische reeser .... met een accu. Om de geschrokken Oliepeil lezers gerust te stellen, Troy stond na één rondje alweer in de pits, waarschijnlijk een niet goed aangedraaid kroonsteentje of zo.

Losse handjes

We mogen ook niks meer is een veelgehoorde noodkreet in ons motorwereldje. En daarmee bedoelen we niet alleen maar het maken van wheelies, burn outs of het rijden met losse handen. Vooral dat laatste is nou juist het punt niet meer in de nabije toekomst. Moet je effe luisteren .... Nadat we een beetje van de schrik bekomen zijn van E-motoren is de volgende stap al veel dichterbij dan we denken. Motoren die je niet meer zelf hoeft te sturen. Google is in navolging van brillen en zelfrijdende koekblikken nu ook bezig met het maken van driverless motorbikes. Ze hebben er al proefritten op de openbare weg voor aangevraagd. Voor ons oliepeilers misschien wel een uitkomst, want wij kunnen nog steeds echt niet motorrijden. Als het echt allemaal doorgaat kun je naast je handvatverwarming ook je duur betaalde GoPro's op marktplaats zetten als we de foto goed bekijken

KTM in de MotoGP!

KTM chef Stefan Pierer heeft aangegeven dat KTM in 2016 gaat starten met het produceren van de RC16, jawel...een MotoGP machine! Eind 2016 zijn de motoren leverbaar en zal de motor klaargemaakt worden voor het 2017 seizoen. Het wordt een 1000cc V4 motor, die naar alle waarschijnlijkheid tussen de 200.000 en 250.000 gaat kosten en de verwachting is dat er 100 per jaar van worden verkocht. De coureur die genoemd wordt voor het fabrieksteam is de Duitser Stefan Bradl. We kunnen niet wachten!
KTM Racing