Home icon Home»

Nieuws

Follow us on Twitter

nieuws

KNMV kiest voor ONK overname door Dorna

Zojuist komt het nieuws binnen dat Dorna zijn tentakels in motorsport land nog verder gaan reiken. Na de MotoGP, Moto2, Moto3, het open Spaanse kampioenschap CEV, MotoAmerica, World Superbikes, World Supersport en IDM Moto3 hebben zij nu ook een belang in het Australische Superbike kampioenschap. Eigenlijk heel raar dat ze daarvoor kiezen, het is een normaal startveld dat door heeeeel Australië moet reizen. Een logistiek drama dus! Ze zouden beter kunnen kiezen voor een kampioenschap dat logistiek geen probleem is en waar er op slechts enkele banen gereden wordt...MAAR WACHT EENS EVEN, zo'n kampioenschap hebben wij!!! De KNMV lijkt te worstelen met het ONK en alles wordt op de lange baan geschoven. Ze houden CRT (die een eigen ONK achtige klasse start) en andere partners (lees; Belgische bond) buiten de deur. Wat slim van ze! Ze wachten gewoon tot Dorna zich meldt om het kampioenschap over te nemen...Bridgepoint-Dorna-MotoGP-Superbikes-

Huskies en het bordeel.

In onze overvolle prullenbak inbox zat vandaag tussen alle foto's van dames die zich aanbieden voor brommers kieken ook een heus persbericht van Husquvarna. Dit merk is hier in het naburig gelegen bordeel beter bekend als de verloren hoop voor Oliepeilvriend .. ...."D'n Hakker". Na jarenlang succevol te zijn geweest in de cross en enduro wil Husqvarna het ook weer eens gaan proberen op het asfalt. Buiten Ajo en Kent doen ze verder niet veel met vlak rubber. In het persbericht spreken ze over de onthulling van 1 straatfiets en 2 proto's op de komende EICMA in Milaan. Hopelijk ziet het modelletje van Zweedse Italiaanse Oostenrijkse makelij er beter uit dan die van vorig jaar.

 

 

Kawasaki H2 fabel

We kunnen geen pagina openen of het gaat weer over die Kawasaki H2 en H2R. In die zin heeft de PR afdeling van Kawa het goed gedaan. Nu is er eindelijk een goed zichtbaar en bewegend beeld te zien...teaser vol.11 noemen ze het. Het duurt nog ruim 20 dagen tot aan het EICMA, dus vol. 30 zal ook nog wel komen. Nu wordt het steeds duidelijker dat het een motor voor 'the few' gaat worden. Volgens bronnen in Engeland gaan er daar slechts 10 H2R en 20 H2 geleverd worden. Kijkend naar de bruisende superbike verkoop in Nederland, vrezen we dat wij er nooit 1 in het echt gaan zien...dus geniet maar van dit beeld...

PAS OP; KOEKBLIK INHOUD!

Vorig jaar werd Ducati gekocht door Audi als cadeau'tje voor the big cheese van Audi. Ducati werd daardoor onderdaan van Audi, welke weer onderdaan is van Volkswagen. Wij horen u allen schreeuwen, wat is dit voor flauwekul, maar nu komt het! Niet alleen in motorland is downsizen 'hip en happening', ook in koekblikcountry. Nu krijgen wij altijd jeuk als het over downsizen gaat, want dan ga je het over VanVan's 125 en MSX'en hebben. Maar in de koekblikrepublieken doen ze downsizen dan weer wel verstandig. Zie hier een concept auto met een 1199 cc metend twee cilinderblok dat 200 pk produceert. Wij horen u roepen, die kennen wij! Jazeker, Volkswagen duwt een Panigale blok in hun concept. Dat ding moet binnen 5 seconde aan de 100 zitten en dat vinden ze daar snel! Volkswagen...een VanVan is zelfs sneller.
VW XLSport voorThanx Glenn!

H2R van dichtbij

Onze Highsider ergert zich groen en geel aan teasers. Met de nadruk op groen in dit geval. Nu moeten we dus weer langer wachten op de straatlegale H2 van Kawasaki als we het goed begrijpen. Maar door al dat gedonder met filmpje weten julle nog niet hoe die straatillegale H2R er nou echt uitziet van dichtbij.