Home icon Home»

Uitlaat

Follow us on Twitter

uitlaat

Triumph hits de social plank wrong! #trollen

De motorfabrikanten zijn erg actief op Facebook. Dat begrijpen we wel omdat je op die manier cheap ass gratis reclame kan maken. Het is leuk dat je volgers reageren op je Facebookpagina dus dan mik je (als Triumph in dit geval) er een stukje uit met een coole foto van een motor van (in dit geval Triumph) je eigen merk. Dit om te zorgen voor een stukje zelfbevlekking leuke reacties van je volgers. Uiteraard ga je als (Triumph in dit geval) motorfabrikant er van uit dat dit alleen maar lovende reacties zullen zijn als je de vraag stelt "wat zou hij denken?". Maar in dit geval......... Heeft de motorfabrikant (Triumph in dit geval) de plank misgeslagen en dat is vooral lachen! Denk aan antwoorden als "Kut alweer kapot", "Had ik maar een kawasaki gekocht", "Alweer een electronisch probleem", "Waar komt die irritante fluit toch vandaan?", "Volgens mij loopt deze op 3 poten, toch maar even naar de dealer..", "Uit welk gat lekt ie nu weer?" en nog veel meer trollolo spitvondigheden. Een wijs man zei ooit eens tegen ons; Sociale media is gratis maar niet voor niets. Wacht eens even..... Aandacht....Exposure..... Gratis reclame..... Uhmmmm................ 1-0 voor Triumph?

Triumph facebook

Heerlijk.... Helder.... HERLINGS!!

 Wat hadden we het toch met hem te doen afgelopen zondag. Hij stond zo ver voor in het puntenklassement, brak zijn bovenbeen bij een charity event en moest en zou de laatste race rijden. Helaas was dit net te vroeg voor zijn lichaam waardoor hij niet meer mee kon doen om het wereldkampioenschap. Maar wat heeft hij gestreden! Een doorsnee voetballer is 6 weken geblesseerd als hij een ingegroeide nagel heeft maar 'onze' Jeffrey niet! No nuts, no glory! Voor ons is dit een held en als het aan ons ligt sportman van 2014!

Yamaha Monozukuri: meer van hetzelfde

Na jaren van hou je adem in (en verroer je niet) en de broekriem aanhalen, gaat het nu weer wat beter met de Stemvorkjes. De MT's verkopen goed, nou alleen die pakhuizen met wat minder sexy modellen opruimen, en ze kunnen er weer jaren tegen. Goed nieuws dus, want hoe meer leuke motoren, hoe beter. We maken ons alleen wat zorgen om het zogenaamde monozukuri-plan dat in het hele bedrijf wordt doorgevoerd. Dat betekent namelijk vooral dat op dezelfde technische basis meer verschillende modellen worden gemaakt. De truc die Honda ook al een paar jaar toepast en die vroeger "modulair bouwen" werd genoemd. Commercieel erg aantrekkelijk, maar wel met meer eenheidsworsten compromissen en minder uitgesproken modellen als resultaat. Dus niet alleen een MT-09, MT-09 Street Rally en MT-09 Sport Tracker, maar ook een MT-09X adventure en MT-09R sportfiets en ga zo maar even door. Zorgt wel voor lekker lage prijzen (zie Honda), maar gaat in tegen de populariteit van onderscheidende motorfietsen. We zijn benieuwd!

Yamaha Monozukuri

Veilig motorrijden? SWOV komt met de ECHTE waarheid!

Vandaag kwam er een uiterst belangwekkend SWOV onderzoek uit, volledig gefinancierd met subsidie. Komt ie hoor. Het is nu namelijk bewezen dat als je een aanvullende rijopleiding volgt, dit zorgt voor veiliger motorrijden. Dat had je niet verwacht hè? Wat een conclusie, dat is iets waar we echt wat aan hebben! Stiekem denken we dat dit voor alles in het leven geldt, dus ook voor koekblikkers in het verkeer, bergbeklimmers, glazenwassers en zelfs voor peuters op een wipkip: als je oefent wordt je beter en val je minder vaak. 

Dan hebben we ook wel even het sponsordeel eruit gelaten. De twee onderzoeksters van de 'onafhankelijke' SWOV hebben namelijk maar één cursus bekeken, de VRO van de KNMVeiligheid. Wij hebben nog nooit gehoord van wetenschappelijk onderzoek waarbij maar één casus werd onderzocht, maar dat terzijde. En wacht eens, u zegt SWOV? Als in Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid? Dat zijn dezelfde koekebakkers die vandaag met een rapport komen waarin ze pleiten om inhalen op ALLE provinciale wegen te verbieden, want "er is veel meer oponthoud na een botsing dan waneer je een tijdje achter een tractor rijdt". We verwachten dat de SWOV dan ook binnenkort, na uitgebreid wetenschappelijk onderzoek, ervoor pleit om alle verkeer te verbieden. Dat is met voorsprong het veiligst.

SWOV-motorrijden-VRO-veilgiheid

Hieperdepiephoeramoment vraagt om inderschrift

Zeg het maar, welk onderschrift hoort hierbij??motor rots

Conclusie na Oliepeil studie

We leven in een barre tijd. Niks is t'er meer veilig als je het nieuws mag geloven. Maar zoals altijd heeft Oliepeil zich verdiept in deze complexe materie. Na veel uren studeren, wetenschappelijke literatuur niveau1 opzoeken, lezen en interpreteren op relevantie voor deze vraag zijn we tot de volgende conclusie gekomen. Om de kans op diefstal van je motor significant (p<0.001)  te verkleinen moet je hem op slot zetten.

Karel Hubert: motorisch verstoord

Karel Hubert is ziek: hij heeft 'Parkinson', de ziekte die zo tergend langzaam, maar zo intens triest-onherroepelijk sloopt. Karels' geest is echter flitsend, levendig en creatief als altijd. Karel Hubert is een erkend, begenadigd scribent. Hij schrijft thans de ellende, waar mogelijk, van zich af en hij doet dat op onnavolgbare wijze. Hij heeft net een boekje gepubliceerd over zijn ziekte: 'Een boekje open over mijn Parkinson'. Geen zeikerige klaagzang, maar een haarscherp, analytisch werk. Het zijn de gebundelde columns die hij schreef voor het besloten forum 'MijnParkinsonZorg', waarop Parkinson-patienten openhartig praten over hun ziekte, elkaar troost bieden, tips verstrekken en visie bieden. Hij schrijft ontroerend over de Parkinson Cafés en vooral over zijn eigen Parkinson Café in het Noordhollandse Laren, waar veel Parkinson-patienten steun van elkaar ondervinden. Karel echter nauwelijks. Ook daar blijft hij de scherpe waarnemer, die glashard, maar goudeerlijk voor zijn bevindingen uitkomt. Het in privé beheer uitgegeven boekje heeft een zeer bescheiden oplage en dat vind ik doodzonde. Ik ben geen Parkinson-patient, maar ik kan er zelfs nu al steun en vooral veel begrip aan ontlenen. Dit boekje verdient een gigantische oplage en - wat mij betreft - een waardevolle prozaprijs!!! Dus..kom òp, uitgevers...neem dit particuliere initiatief snel over! (Als Karel dat goed vindt, althans....)

Karel-Hubert-boek parkinson

Tekst: Berry Zand Scholten

Fabrikanten hebben vogelaars in dienst

Wij weten zeker dat er vogelliefhebbers werken bij motorfabrikanten, zo heb je natuurlijk de Blackbird en de Hayabusa, maar ook de Nighthawk mag niet achterblijven. Bij Kawasaki gaan ze een stap verder, in plaats van een stoere vogelnaam, zorgen zij voor een heuse Kawanari. De officiële naam is de Ninja H2 en er wordt gesmiespeld dat dit een 1400 met turbo zal zijn, maar daar geloven wij niets van! De huidige 1400 heeft al 200 pk, met turbo zal dit minimaal 300 of meer worden...gekkenwerk. Als dit wel het geval is, dan zal het waarschijnlijk niet meer dan een concept/showmodel worden. Wij gokken op een motor met kleinere cilinderinhoud (250-600cc) met een ander type hybride turbo! We gaan het zien op het Intermot!

MotoGPay in Engeland. Of was het nou Wales.

Het begint ermee dat Dorna, je weet wel, een 5-jaarsdeal maakt met het Circuit of Wales om de MotoGPay te organiseren. Best vreemd, want dat hele circuit is er nog niet. Dat moet er nog komen van 280 miljoen pond aan belastinggeld. Ook nadat de BBC al liet weten dat die 600 banen er nooit en te nimmer komen. Lijkt ons ook te kloppen want op een circuit loopt normaal nog geen 20 man aan personeel rond. En nou hebben ze in de UK al volop circuits die financieel in nood zijn. Komt bij dat de millieumaffia te hoop loopt, die zeggen dat Wales prima zonder circuit kan en dat je in dat Oost-Groningen van Groot Brittanië lekker kunt wandelen. En dat gaan ze bij de rechter even langdurig uitleggen. Anyway, CoW krijgt het contract gewoon toch van Ezpeleta. Maar waar organiseer je dat dan als je geen circuit hebt? Juist ja, niet op Silverstone waar het de afgelopen keren was, maar op Donington Park. Huh? Donington zeg je? Dat geniale, schitterende bigballsbaantje? Maar dat heeft helemaal geen FIM-homolgatie en werd er daarom na 2009 uitgekickt? En gaat die veiligheidskeuring ook niet even zomaar krijgen, want anders hadden ze dat toch allang gedaan? En voor deze tussentijd (tot het CoW er met St. Juttemis ligt) gaan ze dat toch ook vast niet doen? 

Dorna-CircuitOfWales

Huisvlijt voor Oliepeil

De scoops komen er weer aan. Langzaam druppelen ze binnen die bouwsels van de fabrikanten en er komt nog veel meer. Maar meestal is het net te duur niet wat je wilt. Of de kleur is niet mooi, net niet het model wat je wilt, niet de goed wielen of remmen of had er nou een cardan op moeten zitten .... kortom altjd wat met die motorrijders. Wij weten het goed gemaakt .... Bouw hem gewoon zelf

Bedankt voor de foto  MCC St Anthonis