Home iconHome»

Uitlaat

Follow us on Twitter

uitlaat

Motoren Flop 10: 4 Suzuki Inazuma

Toen Suzuki de Inazuma 250 naar Nederland bracht krabten wij ons al flink achter de spreekwoordelijke oren. Een 250cc motor met 18kW, tja wat moet je ermee? Voor het A1 rijbewijs is hij met zijn 250cc te zwaar en met de 18kW aan vermogen kunnen wij ons niet voorstellen dat de jeugd die 35kW mag rijden voor deze te heet gewassen B-King kiest. Toch zegt de Nederlandse importeur dat er best heel wat van deze Inazuma's in ons land rond rijden, mooi verhaal! Wij hebben er wel een paar met een kenteken bij dealers zien staan maar in het wild hebben wij ze nog niet gezien! Voor ons is het duidelijk, de Inazuma gaat nooit een succes worden in een land waar niet met stokjes wordt gegeten....

Inazuma

 

Crea knippen voor motorrijders

Best wel lekker dat vroege voorjaar met al die warme dagen. Alleen verrekte jammer dat dat spul in de tuin zo vroeg aan het groeien gaat. Een beetje motorrijder maakt er gewoon wat leuks van.

Marquez vraagt om een onderschrift

Marc Marquez doet het erg leuk in de MotoGpay, in zijn rookie jaar wordt meneer wereldkampioen en ook tijdens de eerste 2 races heeft hij de rest een behoorlijk poepie laten ruiken. Maar ja, hij lijkt het erg naar zijn zin te hebben, wat zou hij eigenlijk denken nu? ONDERSCHRIFT AUB!!

marquez chicks

Foto: Motogp twitter

Horeca Assen blijft rondom TT liever in steentijd

En weer is het onrustig in het anders altijd zo saaie rustige Assen, waar de Jozefkerk weer bij de tijd is en Zingt den Heere populair. Assen is immers de stad die sinds 1927 het grootste ééndaagse sportevenement en een legendarisch circuit herbergt, maar die naar de klote wordt geholpen door een handjevol zeikers in Baggelhuizen, de KlaagCamping, een gemeentebestuur dat het liefst met elkaar over straat rolt een paar ondernemers die vooral mekkeren. Met als gevolg dat het TT-Circuit vooral iets van vóór de stad linksaf is, en de TT het enige moment waarop er volk op straat loopt. Neem nu weer de laatste actie vanuit de plaatselijke pizzeria horeca, waarin vooral het verzet tegen elke vorm van vernieuwing de boventoon voert. Wat nou Speedweek, wat nou meer uitstraling en van Assen weer een èchte motorstad maken, wat nou met z'n allen de schouders eronder. Nee, eerst halen, dan pas brengen, en dan moet'n die ander'n maar dokk'n, want die verdien'n al het geld. Want de maatschappij, dat zijn zij. Gevolg: de TT-Nacht in Assen blijft tot in de lengte der jaren alleen maar veel bier zuipen voor Café de Jonge en het er weer uitpissen tegen het gemeentehuis. Goh, eigenlijk zijn dat precies onze hobby's, wat zeuren we nou?

TT-Motorweek-2014-Horeca

 

BMW GS brengt je tot grote hoogte.

De BMW GS, je loopt er mee weg of je vindt het maar een lelijk ding. Als je op een zomerdag door de bergen rijdt zie je er zoveel rijden dat je haast zou denken dat het ding je tijdens het het rijden naar ongekende hoogten brengt.

Dankje FB Groep motorrijders Adventure

Jongensdroom

Als jongetje speelde je graag soldaatje, later wilde je best wel piloot worden en uiteindelijk belandde je op de motor. Je hebt een paar rechtse handen en wilt je jongensdroom niet echt loslaten. dan maak je toch gewoon zoiets

Thankx Henrix Westenfarm

KEIHARD motornieuws!

De Oliepeil-mailbox heeft het maar zwaar. Elke dag weer MB's verspild aan de nodige interne prietpraat, wat aanbiedingen om de schwanz hard te houden en vooral veel marketinggedoe vanuit de handel. Berichten met "dit heb je altijd al gemist in je motorleven" en "dat je het ooit nog zonder deze stijlvolle en uiterst praktische accessoires hebt kunnen redden is ongelooflijk". Vandaag spande het niveau daarvan wel de kroon met een persbericht over een boutje. Echt. Een heus boutje met zo'n 3 gram aan netjes afgedraaid metaal er omheen, check de meegestuurde publifoto hieronder maar. Heel knap zijn er toch nog een paar USP's voor de maar liefst 34 euro kostende euh.. dinges gevonden. Hier komen een paar mooie quotes: Leverbaar in M6, M8 en M10 uitvoering voor bijna alle motoren geschikt. De binnenzijde is voorzien van grotere beschermrand. Verkrijgbaar in de kleuren: zilver, titanium en zwart. En onze favoriet: Vanaf heden is er ook een versie leverbaar met wat meer stijl. 

Heavy Metal paddockstand bobbins

KTM SuperDuke 1290 Paardenschandaal

We zijn hier KTM-fan. Tenminste, dat waren we tot het merk opeens motoren inDia ging bouwen en ging voor het grote geld. We maakten ons zorgen toen er alleen maar kleine vijfpersoonsbrommers (vermond als Duke) uitkwamen, maar nèt op tijd was daar de nieuwe SuperDuke 1290. Waanzinnig vet ding, maar wel wat jammer van die overbetuttelende elektronica, alsof motorrijden nu opeens veilig moest zijn. Toch waren we helemaal lyrisch over de nieuwe "Beast". Totdat onze Vlaamse Vrienden van Motorrijder (leuk blad!) met een nogal onthullende vermogenstest kwamen. Even voor alle duidelijkheid: De KTM 1290 SuperDuke R wordt opgegeven voor 180 PK, een flinke klap meer dan de BMW S1000RR met 160 PK. Maar nu hebben de Belgen deze dikke nakeds allemaal op de vermogensbank geknoopt en wat blijft er van die marketingpeekaa's over aan het achterwiel? Let op: 166,8 PK voor de KTM en 166,3 PK voor de BMW. Oftewel, van die 20 PK die deze supernakeds op papier met elkaar scheelden, blijft in het echt een half paard over. Te bescheiden van de Duitsers, nogal veel gelogen van de Oostenrijkers. Dat is pas een paardenvleesschandaal!

Dyno-vermogenstest DucatiMonster1200-KTMSuperDukeS1290

Wie weet waar de motor van Gijs Jolink is ??

Dat het dieventuig met zijn/haar spullen niet van onze spullen af kan blijven dat wisten we maar dat zij het gore lef hebben gehad om de KTM van Gijs Jolink te klauwen dat had niemand verwacht. U ZEGT??!? Jazeker, de KTM van Gijs Jolink is gejat! SCHANDE! Meneer Jolink, bekend van de Zwarte Cross en van de band Jovink en de Voederbietels, is dan ook laaiend en looft een prijs uit van €1000,- om zijn trots weer terug te hebben. Het kenteken van de KTM Superduke is MS-LF-43, is voorzien van een fijne Akrapovic demper en heeft hier en daar wat stickers van o.a. de Zwarte Cross en Jovink. Help Gijs mee om zijn fiets weer terug te vinden!!

jolink ktm

 

Oliepeil review: RTL7 Motoplus Roadtrip

Het was dan eindelijk zover, afgelopen zondag was de eerste aflevering van het RTL7 meer voor mannen programma Motoplus Roadtrip. Een programma voor de echte motorrijder! Wij hebben daar kritisch naar gekeken en hebben er een officiële review van gemaakt.

Review: RTL7 Motoplus Roadtrip

Eerste indruk
De eerste indruk gaat meteen vol door de  pijngrens heen, mevrouw Nadia is 'de motorrijdster' die als presentratrice fungeert en meneer Jeroen (hij staat op de loonlijst van Motoplus) is de motorexpert. Zij hebben als gast meneer Joep Sertons (kent u hem nog...nog...nog???) die als zwaar gedateerde BN-er vertelde dat hij een tjhoppur rijdt. Ja u leest het goed, geen chopper maar meneer Joep rijdt een tjhoppur (stop even een hete aardappel in je keel en probeer het uit te spreken...) Zij gaan met zijn drietjes op pad met 3 motoren, mevrouw Nadia heeft de route gemaakt (ja vast!) en ze gaan onderweg wisselen van motor om de 'ervaring' te delen met ons. [...lees verder...]

rtl roadtrip