Home iconHome»Uitlaat»

De 10 lelijkste motoren in de geschiedenis, nr 6: De BMW K1

Follow us on Twitter

De 10 lelijkste motoren in de geschiedenis, nr 6: De BMW K1

In deze serie zullen we samen met u de 10 lelijkste motoren van de recente geschiedenis langs lopen. Op nummer 6 vinden we de BMW K1. Maar liefst 6921 keer is het een BMW verkoper tussen 1988 en 1993 gelukt een motorrijder te hypnotiseren met de magische beweringen "een CW waarde van 0,34 (bij een liggende bestuurder)" en  "deze motor heeft 100 pk". Ging je plat liggen op dit monster (in de meest  vreselijke zin van het woord) dan was je met 240km/h de snelste man die op dat moment op de snelweg vertoefde. Was je een van de laatste 100, dan had je minder geluk want dan had je een KANARIEGELE ULTIMA EDITION! Hallo?! Een kanariegele K1 van 260 kilogram, een wielbasis van 5 meter en een spatbord waarin meer materiaal zit verwerkt dan in je gemiddelde Jacuzzi?!!.... Een pluim voor de marketingmasjien van de Beierse fabrikant, want als je bijna 7000 van deze Sauerkraut Hayabusa's weet te verkopen, waarvan de laatste in deze kleur, dan ben je lekker bezig.



1: BMW GS
2: Triumph Speed Triple
3: Yamaha R46
4: Suzuki B-King
5: KTM 690 SM
6: BMW K1
7: Honda DN-01
8: Mako Shark Panther
9: BMW R1200CL
10: Honda PC800 Pacific Coast

Reacties   

 
0#11Frits27-08-2013 08:47
Yup. Allemaal waar. Ik ben nu 60 jaar en heb al 12 jaar een zwart/gele K1. Met deze motor ben ik in één dag naar Italie gereden, want het is een prima autobahnburner. Zet hem op 170, duik een beetje in elkaar en je rijdt op een lange rit van iedereen weg... Dit kun je uren volhouden.
Naast mijn K1 heb ik ook een K1200S, een Bimota YB8 en een Suzuki DR750. Toch rijd ik graag en vaak op mijn K1. Het blijft een fijne machine - zwaar, maar een echte trendsetter.
Citeer
 
 
0#10FERRY13-08-2013 19:04
wow, BMW blijft BMW motor of auto en de snelheid en de uitstraling ervan.
ik blijf gewoon bij mijn BMW K1 Rood/Geel en mijn 320I , het is gewoon heerlijke machine ,stabiel op de weg en met ABS.
Citeer
 
 
0#9theo overmars09-12-2012 16:28
Ja over smaak valt niet te twisten maar het blijft een classieker . Zelf heb ikde grijze uitvoering met zwart.
Het blijft een motor die nu ANNO 2012 nog steeds een blijkvanger is. en met 1op 21 de japanners het nakijken geeft.

theo
Citeer
 
 
0#8vlado11-11-2012 10:21
amaai is dat ook een moto die willen ze gelijkstellen met hayabusa
Citeer
 
 
0#7Hein04-11-2012 10:33
Geheide classic. Het bewijs dat innovatie door veel mensen als lelijk ingeschat wordt.
Citeer
 
 
0#6Guest09-12-2010 15:53
Ik heb een broer die ook zo'n moto had, maar er zeker niet content van was, nogal zwaar en niet baanvast. Hij heeft ondertussen een suzuki intruder 1800, een pareltje!
Citeer
 
 
0#5Guest08-12-2010 12:45
Mijn god..... als dit op 6 staat durf ik bijna niet te kijken als nummer 1 bekend wordt......
Citeer
 
 
0#4Guest07-12-2010 20:43
De moto waar ik het liefst mee reed. Echt rijden. Heb er 100000km mee gedaan, verkocht en na 6 maanden terug gekocht.
Hij staat nu in mijn garage en vind hem nog steeds een mooie moto, zeg mij maar welke moto er mooier(in blauw-geel) was in het jaar 1989 met abs, cardanaandrijving, en 100PK
Citeer
 
 
-1#3Guest07-12-2010 19:25
Het is een kwestie van smaak, daarbij moet je het in de tijdgeest zien van eind 80. Toen was'tie heel bijzonder, CW was in toen, zeker in de koekblik wereld. Als je er nu op rijdt is het een grote zware bak, en erg badkuiperig weet ik uit ervaring. Maar dat geldt eigenijk voor alle motoren uit die tijd. Eens kijken of de 2010 S1000RR in 2032 in deze rubriek staat
Citeer
 
 
0#2Guest07-12-2010 19:02
ik vind em wel leuk, is weer eens wat anders als een nasibal.
niet beter maar wel anders ;-)
Citeer
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen