Home iconHome»Uitlaat»

Oliepeil 2011 Nummer 1: Lelijkste motor

Follow us on Twitter

Oliepeil 2011 Nummer 1: Lelijkste motor

Samen met onze lezertjes hebben we begin 2011 de lelijkste 10 motoren van de moderne motorgeschiedenis afgeteld. Altijd goed voor schelpartijen, discussie en de nodige vuistslagen in onze zompige redactieruimte. Toen we dachten dat het moeilijk zou zijn een nummer 1 aan te wijzen bleek dat juist het makkelijkst van allemaal. Logischerwijs kan je dan immers alleen maar uikomen op de BMW GS, van R1100GS via R1150GS tot R1200GS en de best verkochte motor van Nederland. Uit het juryrapport: "Die potsierlijke snavel, die hangtieten die al jaren vermogen tekort komen, de lachwekkende veringsconstructies die al jaren bewezen slechter zijn dan de normale vering, dat verwarmingsbuizen-subframe, de middeleeuwse bedieningselementen en het Oost-Duitse dashboard, het ziet er ongelooflijk beroerd uit allemaal." En zo ging het nog even door. Vreemd genoeg waren er toch mensen die het hele verhaal enorm serieus namen. Van "maar hij is juist mooi" huilverhalen tot "dreigmails, het gebeurde allemaal.

Boos: alle leden van de GS-Club en 30 normale mensen
Grootste klacht: Dat we geen "echte motorrijders" zijn
Gedoe: Mail, reacties, #GS=mooi wereldwijd trending op Twitter
Gevolg:keihard gelach in de redactieruimte

BMW-R1200GS_red

2: Triumph Speed Triple
3: Yamaha R46
4: Suzuki B-King
5: KTM 690 SM
6: BMW K1
7: Honda DN-01
8: Mako Shark Panther
9: BMW R1200CL
10: Honda PC800 Pacific Coast

Reacties   

 
0#8elzo29-02-2012 11:36
BMW 1100GS rijder , GS gekocht i.v.m rugproblemen , fijne motor om op te rijden ,maar komt motorisch iets tekort, en vooral het konstantfahrruckeln bij lage toeren is irritant .
Heb er van de winter een andere chip in gedrukt , grotere luchtaanzuigbuis , sportluchtfilter en nog wat zaken aangepast.
Uitlaat vervangen door een leo vince van 3 kilo , het origineel is een r.v.s. monster van 14 kilo , scheelt 11 kilo!!
26-2 proefrit gemaakt, en rijdt beter als voorheen .
Nee BMW is niet zaligmakend , welk merk wel??
geen lid van de GS club , niet normaal , wel echte motorrijder , echt mooi zijn ze niet , ik ben er klaar mee.
Citeer
 
 
0#7tiesonline27-12-2011 21:13
Maar ik begrijp uit je verhaal dat je niet kan vergelijken. Nee ik heb geen BMW maar een FJR 1300, ja wel op verschillende gereden, zowel 4 als twee cilinders. Anders zou ik ook niks zeggen natuurlijk
Citeer
 
 
0#6Yammie27-12-2011 20:50
tiesonline zei:
@Yammie; Over smaak valt niet te twisten, over rijeigenschappen wel. 'Erbij willen horen" is wel wat kort door de bocht voor dat geld. Wss heb je nooit de gelegenheid gehad om op zo'n saaie Duitser te rijden ..... gokje?

'K heb er al meer dan 100.000 km gereden in mijn motorleven. (en nog wel een paar) de laatste keer even op een diavel daarvoor een paar keer de multistrada (dagje toeren in de bergen) rijdt echt niet verkeerd!!! Als alternatief van mijn eigen. Ik kan een beetje vergelijken al zeg ik het zelf. Tiesonline helaas weddenschap verloren.. Maar heb jij een goede test BMW?
Citeer
 
 
-1#5Dalman27-12-2011 16:10
De Münch Mammut was ook een soort van Lelijk. Maar eromheen hing een waas van ontzag voor de vele pk's, zijn gewicht, zijn woeste uiterlijk en zijn geluid (4 cil NSU). Daarmee bleef ie aantrekkelijk, angstaanjagend en gewild. Ook: zeldzaam, want heel duur en weinig productie. De BMW's zitten in een heel andere hoek. Ze zijn altijd al lelijk geweest. Maar ook: langzaam, onbetrouwbaar, log, een scheterig geluid, gebrek aan integriteit. Kijk maar naar hun claim op de telelever. Of de claim op offroad. Ha!
Mijn conclusie: het heeft twee wielen, een stuur en een motorblok. Op zich een verdienste.
Citeer
 
 
-3#4tiesonline26-12-2011 16:36
@Yammie; Over smaak valt niet te twisten, over rijeigenschappen wel. 'Erbij willen horen" is wel wat kort door de bocht voor dat geld. Wss heb je nooit de gelegenheid gehad om op zo'n saaie Duitser te rijden ..... gokje?
Citeer
 
 
+2#3Yammie26-12-2011 13:55
't is een beetje "erbij willen horen" want er staat bmw op de tank. Kwaliteit, looks, maakt niet uit. Kijk eens na de gedrochten en kleurstellingen die de afgelopen jaren van de band zijn gerold. Het gaat om imago. Ook al komen ze nooit in het zand. Als er bijvoorbeeld Honda op de tank had gestaan dan was het verhaal anders geweest en had men de onhebbelijkheden niet gepikt.
Citeer
 
 
+4#2Pablo25-12-2011 15:20
Kennelijk maakt het rijden veel goed.......... Naast de looks: torenhoge reparatie rekeningen, elektronische storingen, olieverbruik, enz.
Wel knap dat je er dan nog zo veel van verkoopt?!
Citeer
 
 
+2#1Mike Philippens25-12-2011 13:07
Ik ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld dat die foeilelijke BMW R850RT van mij niet op een goede 2de plek staat... Jammer, komt ie in geen enkel lijstje voor. Wat een domper!
Citeer
 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen