Oliepeil Classic: Vespa 750CC maxiscooter

Waar de scooter in de hoedanigheid van scootâh vroeger geassocieerd werd met een 70cc 50cc variant, eist de motorscooter heden ten dagen met rasse schreden zijn plek in de samenleving op. Voorzichtig groeit zelfs de cilinderinhoud tot een fantastische 800cc met Gilera's GP800 V-twin scooter. Hoe populair de maxiscooter is blijkt wel uit de verkoopcijfers van bijvoorbeeld de Yamaha TMax en het feit dat zowel Ducati als BMW in het geheim bezig schijnen te zijn met een dergelijk project. De uitspraak "schoenmaker, blijf bij je leest" is hier wel van toepassing, want de echte vernieuwing op (maxi)scootergebied lijkt toch te komen van de fabriek die de scooter (letterlijk) groot heeft gemaakt. In het oosten van ons continent werkt een select groepje ingenieurs aan een viercilinder 750cc motorscooter welke zal vallen binnen hetzelfde Piaggo concern als de GP800, maar nu in de uitvoering van een Vespa. Volgens geruchten zal de nieuwe 750cc motorscooter net zoals de rijdende vult u zelf maar in Burgman 650 zelf te schakelen zijn, iets wat in het filmpje als u aandachtig luistert bevestigd wordt. Ons team van Oostblok-ingenieurs maken tevens gretig gebruik van de testvoorzieningen die ze tot hun beschikking hebben. Checkt u even vakkundig het filmpje en schroom niet alvast een bestelling te plaatsen bij uw dichtsbijzijnde Scootâhshop Piaggo dealer. Geruchten van een MP3 variant van de nieuwe beul worden ontkent noch bevestigd.

Oliepeil Classic: Vespa 750CC maxiscooter

Reacties   

0 #1 Guest 02-11-2010 11:51
Hm, goed idee eigenlijk- Nooit bij stil gestaan om mijn wens (weer op de oude plusminus 1960 scooter van mijn mamma te rijden) te combineren met de lange afstandspower van mijn Goudvleugeltje- Misschien toch eens zien of zo'n '1200 blok in die Vespa te lepelen valt... :lol:
Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Peilers

peilers

sjop