De Ducati 1198 gaat komend jaar zijn laatse jaar in ...... maar ze zijn hard aan het werk voor een opvolger daar in Bologna .... voor een echte waardige opvolger met een dikke + . Na wat uitstapjes voor een bredere groep liefhebbers, met de Hypermotard, Multistrada 1200, en de Ducati Diavel is het weer tijd voor iets nieuws met superbikeballen vind men bij Ducati. Hij gaat in ieder geval ruim 20 peekaa meer krijgen dan hun huidige paradepaardje en het gewicht daalt met 9 kilo's . Het bekende buizenvakwerkframe wordt vervangen door wat anders, wat overigens al zo is bij de GP9 en GP10 ........ men spreekt van een freemloos model..... de lange enkelzijdige achtervork draait iin het motorblok en de subframes dragen op het V4 motorblok. Dit is er een van het “Superquadrata”(= sterk overvierkant) soort , dus nog meer toeren dan we gewend zijn. We hebben de indruk dat ze wat in moeten halen daar in Bologna
Naschrift:: foto's hebben we natuurlijk niet, gaat hier om het freem
Reacties
Smaken verschillen, echt slechte moto's worden er niet meer gemaakt en in elke garage van elk merk staat het vol met panne's ed.
Ook dat geleuter over pk's... want 200 pk is echt nodig op de openbare weg... 150 pk kan je met moeite nog volledig benutten op straat.
@jaja: vergeet niet toen Bayliss nog wereldkampioen werd met de 999, die had minder dan 200 pk terwijl de 4cilinders er allemaal meer dan 200 hadden...
En 180pk van een 2-cilinder is niet hetzelfde (of voelt niet hetzelfde) als 180pk van een 4-cilinder.
het aantal wat bmw S1000RR standaard uitbraakt.! en de 2011 ZX-10R!
dus doe maar die D nog iets!
hahahaha
Goed idee van jou, komen we gewoon met de d16RR-evo en met standaard 230 pk. Dan eens kijken of jullie iets tegen een twin met 1200 cc hebben. ;)
welke fabrikant rijd er nog meer dan met 1000cc in het wsbk?
euh niemand. iedereen weet, en het is vaak zat geschreven dat ducati de regels in hun voordeel wisten te buigen.
ook Ducati zal moeten inzien dat 1200cc gewoon cheaten is! ach blijven ze maar met dat 1200cc rijden ook, in de achter hoede!
.
Dus geen V4
.
Verder is het de doorontwikkelin g van de eerste ontwerpen van de motoGP machine. Hier bleek echter dat er binnen de toen geldende grenzen meer mogelijk was met een L4. Dit blokontwerp komt uiteindelijk uit 2001
RSS lijst met reacties op dit artikel