2017 bericht 2: De SCOOP! van deze maand staat alweer op naam van onze Japanse vrienden van Young Machine, waarbij het verhaal gelinkt wordt aan de overstap van Ducati naar een V4 voor de Panigale. Deze keer is het verhaal nog maar weer eens dat de superexclusieve RC213V-S het voorproefje was en dat de Honda V4 nu toch opeens weer RVF1000R heet. Komt eraan in 2018. Nu echt!
2017 bericht 1: deze keer zijn het de Japanners van Young Machine die weer eens op de proppen komen met dit uitgemelkte verhaal. De V4 waar we al eeuwen op wachten heet deze keer VFR1000R (rechts) en wordt nu maar eens gepresenteerd als 2018-model. daarnaast fotofoppen ze gelijk maar weer eens 2017 CBR1000RRW Fireblade (links), die er volgens de racegeruchten vanuit Nieuwleusen nu ook echt moet komen, maar waar we nog even afwachten wat het verschil is tussen hopen en weten... Op de achtergrond nog wat leugens over de 2017 Yamaha R6, want ook die zit er vast en zeker aan te komen... Zin om te lachen? Check dan de komende dagen de serieuze motormedia die dit als echt (nee, echt!) gaan brengen.
2016 bericht 2: Onze Britste vrinden van MCN zijn ook niet in hun eerste leugentje gestikt. Nu komt deze er weer aan. "New Fireblade to Rule the Roads!" Heet nu overigens wel weer RVF1000. Dit wordt hem. ECHT!!!!
2016 bericht 1: onze Japanse vrienden van Autoby vinden het tijd om de jarenlange soap rondom de al 100 keer aangekondigde Honda V4-racer nog maar eens aan te zwengelen. Ondertussen hebben we misschien de RCV-213V-S als slap doekje voor het bloeden gehad, maar nu komt ie echt. Nee, echt. ECHT!!!
2014 bericht: Nu de EICMA motorbeurs in Milaan er alweer aan komt, is het dus traditioneel tijd de meest aangekondigde motor ooit van stal te halen: de Honda RCV1000 race replica voor straatgebruik. Die magische machine waarin een V4-blok uit de MotoGP gehangen zou gaan worden, geheel tegen de huidige trend van modulair gebouwde saaie frikandellen in. Al velen jaren "door ingewijden" aangekondigd, al net zoveel jaren met een sisser afgelopen. De zwaar gehypte maar licht geflopte VFR1200F (dit jaar 28 verkocht) kwam er nog het dichst bij in de buurt, er zat immers een V4 in, maar daar bleef het dan ook bij. Hieronder ziet u een flink aantal "dit is hem!" plaatjes, zoals we die in de loop der jaren over dit onderwerp mochten brengen. Zodoende hierbij alvast de 2014-versie; DIT IS HEM!