Het is lastig om de huidige situatie van Suzuki als merk te omschrijven zonder onaardig te doen. Laten we het erop houden dat het aanbod qua breedte wat aan de magere kant is. Of dat alle andere Japanse merken stappen voorwaarts gemaakt hebben en die (op de geniale GSX-R1000 na) bij Suzuki nog moeten komen. Anyway, ze zitten daar natuurlijk ook niet stil, maar de focus ligt wel op de Aziatische markt. Niet zo gek overigens, als je je bedenkt dat bij een grootmacht als Honda maar liefst 32% van al haar wereldwijde motorverkopen in India worden gedaan. Kom dan nog maar eens aan voor die paar duizend superbikes of mega-tourmotoren.
Anyway, Suzuki dus. Onze Griekse vrienden van Bikeit.gr kregen al in de afgelopen zomer een plaatje van de jaarlijkse salesmeeting binnen en focusten zich daarbij vooral op de GSX-R300 en daarbij behorende naked GSX-S300. Logisch trouwens, want alleen de volgorde van de letters GSX-R300 duidt al op meer sportiviteit dan de huidige GSX250R. En zegt ook dat Suzuki in bij de explosief groeiende 300-scene stapt en dan hiermee ook vast wel in het WK Supersport 300 mee wil doen. Maar, we zien nu nog alleen een 250 R en géén R-300. In Vietnam vinden ze de GSX-700T blijkbaar watminder belangrijk, maar die intrigeert ons dan juist weer het meest. Dat is namelijk de straatversie van de als prototype getoonde Recursion, waarbij de T in de aanduiding dus voor TURRRRRBOOOOO staat. Daat plaatje spreekt boekdelen (vandaar is het zeker van de Griekse site gehaald?), maar wij hebben ze nog niet gezien, die 300 en 700. Vraag is dan ook nu: komen ze nog? En zo ja wanneer? Wij gokken nu dat begin 2018 deze nieuwelingen worden aangekondigd, waarop ze eind 2018 als 2019 model worden gepresenteerd. Want zo'n lijstje is er niet voor niks toch?
Reacties
Terwijl bijna dit hele segment ondertussen richting 400cc aan het verhuizen is of al gearriveerd is.
Wat dat betreft hebben BMW/TVS en Suzuki blijkbaar zitten te slapen.
RSS lijst met reacties op dit artikel