Column MotorscHelm: MotoLeaks

Wikileaks is de laatste tijd veel in het nieuws. Ik ben ervan overtuigd dat ook de motorbranche niet aan deze beerput gaat ontkomen. Het is slechts een kwestie van tijd dat er documenten op MotoLeaks zullen verschijnen waarin onomstootbaar vast zal komen te staan  dat Nederland, in ruil voor een plekje in de G20, een missie naar Afghanistan moest uitvoeren en een aanzienlijk aantal Harley-Davidsons moest afnemen. Een andere verklaring heb ik niet voor de verkoopaantallen van H-D de afgelopen jaren. Laten we even eerlijk zijn, een echte motorrijder zal nooit zo’n ding kopen, dat doen alleen yuppies, zodat ze kunnen zeggen dat ze een motor hebben. Voor je plezier wil je er ook al geen een hebben, of je moet een leuke tandartsassistente hebben. Conclusie: het is een totaal nutteloos ding waar overigens nog onderdelen uit de jaren dertig in zitten.
MotorscHelm

Dat de Japanners hun greep op onze regering zijn kwijtgeraakt blijkt wel uit de dalende verkoopcijfers van de vier Japanse merken. Honda heeft het wel een beetje aan zichzelf te wijten. Is al jaren de weg totaal kwijt met als toppunt een uitspatting richting de luchtvaart. Wat moet een motorrijder nou met een DN01 of een VFR1200? Ook van de eens zo hoogstaande modellen als de Fireblade is niets meer over dan een schim van een motor, die nog niet eens in de schaduw van de oer-Blade mag staan. Suzuki is met zijn modellenprogramma ook al niet vooruitstrevend te noemen. Alleen de kleurtjes wijzigen en er komt voor dit jaar weer een kwart pk bij, nou daar zitten we op te wachten. Beide merken scoren op de schaal van sufheid dan ook een dikke 9. Van Kawasaki hoeven we sinds de jaren 70 al niet veel meer te verwachten. Het is groen en zal waarschijnlijk wel erg hard gaan. Met de nieuwe ZX-10R is iets aan de hand, maar niemand weet wat, en in ware Sovjet stijl worden de reeds verkochte exemplaren terug genomen. Dat helpt wel om het vertrouwen erin te houden! Er zit dus iets niet goed in dat ding. Maar sinds de scheepsbouwers een BSA uit de Jaren Kruik hebben gekopieerd zijn ze nooit echt 100% geworden. Triumph heeft het beter gedaan. Zij kopieerden juist een Kawa, hebben daar de fouten uitgehaald en bouwen nu ware juweeltjes op wielen, Edward Turner zou er trots op zijn. Neem dan een voorbeeld aan Yamaha. Nadat ze erachter zijn gekomen dat zelfs Rossi de verkoopcijfers niet kan opkrikken hebben ze besloten om de beste coureur van alle tijden maar te ontslaan. Nu moet een megalomane Spanjaard dat karwei voor ze gaan opknappen, hij is immers al op scooters gesignaleerd. De pianobouwers blijven echter niet stil zitten en denken na over de toekomst. Alleen niet goed genoeg vrees ik. De Super Tenere is nog duurder dan een BMW GS en de Diversion-modellen zijn nu hoogtoerige R6-klonen waar niemand op zit te wachten. De Italiaanse merken vallen onder een naar dictatuur neigende maffiastaat. In ruil voor een paar kilo XTC pillen met molentjes erop komen er af en toe een paar containers met raspaardjes onze kant op. Deze technische wondertjes zijn net zo betrouwbaar als het land waar ze vandaan komen. Hebben de coureurs gewonnen dan zijn de fabrieksarbeiders dronken, als er verloren is ook, met alle gevolgen van dien. Een Italiaan verkoopt omdat ze geil zijn. Heb toevallig vorig jaar met een dag met een 1198 gereden en dat is pure porno op twee wielen. Alleen jammer van die hoofdpijn af en toe. Blijft over het merk wat alle record aan het verbreken is op dit moment, BMW. Niet dat ze perfect zijn, maar onze land- en tuinbouw is afhankelijk van het buurland dus worden de overheidsdiensten verplicht om met een BMW in het rond te rijden. Wie dus denkt dat het zijn eigen vrije wil is om op een bepaald merk of model te stappen heeft het mis. Word allemaal geregeld door onze overheid. Ben je er snel bij dan heb je nog enigszins een keuze maar op=op.

MotorscHelm

 

MotorscHelm werkt in de motorindustrie en heeft dagelijks te maken met motorrijders, dealers, belangenorganisaties, pers, importeurs en alle andere partijen die in de motorbranche van betekenis zijn. Zijn mail komt van een vaag mailadres. En voor het gezeur begint: nee, hij is niet van Oliepeil zelf.

 

Column MotorscHelm: MotoLeaks

Reacties   

0 #1 Guest 09-02-2011 22:09
ach noem me een beetje ouderwets 8)
Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Peilers

peilers

sjop