Kollum Nigel Walraven: HuMoR Cup!

Stel je voor: Jeremy Burgess belt je op en vraagt of je zin hebt om met de TT van Assen mee te doen omdat ze je wel een leuk jong vinden en ze toevallig nog een Ducati GP11 hebben staan. Wat doe je dan? Mij overkwam afgelopen vrijdag iets in die trant toen Erik van Geffen (plaatselijke Burgess) mij opbelde en vroeg of ik dit weekend iets nuttigs te doen had, ik reageerde zoals verwacht met nee en voor ik het wist moest ik zondag op komen draven in Berghem om een race te rijden in de HMR midi gp cup. Even kort uitgelegd is dit een standaard cup, waarin jongens elkaar te lijf gaan met een 150cc viertakt motortje met +/- 15pk. Dus ik sta zondagochtend half slapend de concurrentie te bekijken en die blijken gemiddeld 10 jaar jonger, 1,5 meter korter en 30 kilo lichter te zijn... Waarom deed ik dit ook alweer...? (lees verder)
NigelWalraven-MidiGP-HMR-cup

De eerste training als nummer 111 zou in het teken staan van even aanvoelen wat zo’n racertje doet en hoe het aanvoelt, maar ook om het blok een beetje in te rijden aangezien deze pas 2 keer was warmgedraaid en nog 0 km had gelopen. Dit advies was ik echter al vergeten toen de eerste kabouter op wielen voorbij kwam en ik bij mezelf dacht dat ik dit vandaag liever niet nog een keer liet gebeuren. Alles goed en wel liep het ding als een zonnetje en waren we met zijn allen aardig in de wolken met het rijgedrag van de HMR, ondanks dat ik wat druk op de voorkant miste. Voor de tweede training hadden we de voorvork iets laten zakken, aangezien ik met mijn 75 kilo aardig wat druk op het achterwiel had maar ik het gevoel had dat het voorwiel nooit aan de grond kwam. Dit pakte heel goed uit en we waren zowaar competitief, waardoor we met een heel goed gevoel richting de kwalificatie gingen. Helaas pakte de kwalificatie anders uit dan verwacht, halverwege de eerste ronde sputterde het motortje even en ik dacht even dat de benzinekraan niet open stond, dit bleek niet het geval, dus ik in de stress. Eind van het liedje bleek dat het benzinefilter verstopt zat en moesten we achteraan starten omdat ik geen tijd had gezet.

 

De eerste wedstrijd was een kopie van de kwalificatie, met als enige verschil dat met de montage van het nieuwe filter er een scheurtje in de benzineslang verschenen was, waardoor we weer na een half rondje de strijd moesten staken. Jammer, maar domme pech. Voor de tweede wedstrijd waren we er op gebrand een leuk resultaat neer te zetten, zeker na de bedreigingen van diverse helmkabouters die me wel om mijn oren wilden rijden, na een start vanaf de laatste plek lag ik in de derde bocht al 4de en dacht ik op rozen te rijden. Helaas zijn dromen bedrog en al snel bleek dat ik de racende peuters voor me niet bij kon houden en dat de andere 15 al in mijn nek zaten om me een lesje te leren. Dit draaide uit op een leuk gevecht met o.a. Jorel Boerboom (13-jarige hardgaander) Vasco van der Valk (11-jarige snelhuidsduivel) en nog een aantal snelle mini-me’s. Ik heb gevochten voor wat ik waard was maar moest me aan het eind tevreden stellen met een 8ste plek overall en de tweede plek in de HMR cup. Damn wat is dit lachen!

Om alles samen te vatten is deze Cup hartstikke gaaf om voor weinig geld gigantisch veel te leren en (niet geheel onbelangrijk) heel veel lol te hebben, ik kon er met mijn 1.86 meter verbazingwekkend goed op zitten en het totaalpakket ziet er gewoon gelikt uit. Ik wil bij deze dan ook Henry van HMR motorsports, Erik van Geffen en Marco van Eck bedanken voor de hulp, steun en het in mij gestelde vertrouwen. Nu ga ik me weer volledig concentreren op het ONK supersport 600, zodat we daar met de nieuwe Suzuki GSX-R 600 ook voor het podium kunnen gaan.

Mazzel!

Nigel


Kollum Nigel Walraven: HuMoR Cup!

Reacties   

0 #1 Guest 12-04-2011 18:34
Dus als ik het goed heb is 15 PK eigenlijk genoeg? :lol:
Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Peilers

peilers

sjop