Kollum Mod (B): Doelloos ronddwalen

Je kon geen krant openslaan of het was zo ver, Rossi en Ducati. Godver wat een hopeloos gezeik. Ja sorry, kan er niets aan veranderen, het was gezeik van de bovenste plank. Ja, nee, jawel, niettes, zeker weten. Een langgerekte soapserie met vele afleveringen, en je weet toch hoe het afloopt. Ach ja, het hoort bij het geheel zeker. Ik vraag mij dan af, hoe verloopt zo een onderhandeling? Niet vergeten, Rossi vraagt zo maar eventjes 15 miljoen Euro als loon. Komen beide partijen dan samen in een duur bureau, koffie die wordt gebracht, praatje maken, vijftien miljoen.......Ok mister Rossi, maken we eventjes een papiertje op, tekenen hier en klaar. Want wie hij bij Ducati ook moge zijn, de man die deze beslissing goedkeurt, moet ballen aan zijn lijf hebben, zeker voor een klein spelertje  op de motormarkt zoals Ducati.......

rossiducati
Kan je als constructeur met zo een bedrag toch eventjes iets anders mee aanvangen, niet? Ducati is niet zo een groot concern dat ze moeten gooien met hun geld. Toch niet voor iets wat niet meer is dan een erezaak. Want wees nu eerlijk, dat je er meer motoren door gaat verkopen kan ik niet echt geloven. De motormarkt zakt in elkaar als een warm ijsje, en daar kan niemand iets aan veranderen. Economie heet zo iets, en die loopt op heden niet zo lekker. Ook niet vergeten dat Ducati begin jaren negentig nog nergens stond, en zij van een gewisse dood gered werden. Dan kom je echt wel tot een heel belangrijke vraag, namelijk hoeveel motoren moet Ducati wel niet verkopen om meneer Rossi een jaar te laten racen? Onnoemelijk veel! En met een modellijn als die van Ducati zal dat zeker geen pretje worden. Er zullen wel Rossi 848, een Rossi 1198, een Monster Rossi, een petje, een T-shirt, broeken, prullaria op de markt komen. Maar 15 miljoen Euro proberen terug verdienen lijkt niet echt op een droomjob. Ja maar, horen we de echte Ducati fans nu zeggen, en Marlboro dan, die dragen ook bij. Jazeker, maar er zijn nog andere kosten, een raceteam kost bakken geld. Je kan het vergelijken als zou je een gat zou boren naar de andere kant van de wereld, en daar bij tijd bakken geld in gooit, het komt toch nooit meer terug........

Wat die Italianen wilden is een Italiaan op een Italiaanse motor. En driewerf hoera, het is hen gelukt. Agostini achterna met zijn honderden titels. De mooie sound van de MV, en Agostini, wie kent Agostini nu niet, vierwerf hoera. Maar MV was dan ook het merk die zijn tanden kapot beet op de racesport. Was ook het merk die kosten nog moeite spaarde om van die racesport een erezaak te maken, het is ook de dood geworden van MV. Nu wordt MV  Agusta al jaren van hot naar her gesmeten, dan weer in Italiaanse handen, Amerikaanse, om dan nog maar eens in Italiaanse handen te komen. Een merk met wereldtitels, een merk met motorfietsen die indertijd als vooruitstrevend bestempeld werden, sportief, mooi.........Nu dwaalt het doelloos rond. De enige die er beter op geworden is, was de piloot. Agostini  geniet nog steeds naam en faam van wat hij ooit in de motorsport bereikt heeft. Maar niemand koopt op heden nog een MV omdat Agostini er wereldkampioen op geworden is. Heeft niemand ooit gedaan trouwens, toendertijd ging de economie ook niet zo lekker.

Glazen bollen bestaan niet, en in de toekomst kijken kunnen ze enkel op TV. Het is gewoon te hopen dat Ducati niet het verhaal wordt van MV Agusta. Dat wij aan ons kleinkinderen niet moeten uitleggen over de tijd dat Ducati's op de straat rondreden. Over hun droge koppelingen die het geluid maakten van losgeslagen knikkers. Het merk dat Rossi binnen trok voor de eer, en enkele jaren later geen centen meer had om nieuwe modellen op de markt te gooien, laten we hopen van niet...........

Tot volgende maand.

 

Groet

 

Mod

 

 

Kollum Mod (B): Doelloos ronddwalen

Reacties   

0 #8 Guest 25-08-2010 17:06
Never nooit meer wereld kampioen.
en wie wil er nou op een stukgaatie rijden die never nooit meer wereldkampioen word.

FallOffTino gaat rijden op een StukGaatie!

2011 nou daar gaatie, met meerdere been operatie!(s)
Citeer
0 #7 Guest 25-08-2010 01:34
@ Japio

Ja man, helemaal! Alice betaald die hele... uhh Marlboro Ducati GP10!

:-*
Citeer
0 #6 Guest 24-08-2010 21:19
Blablabla, wat een onzin allemaal weer,

Kijk de cijfers maar na, in de tijd dat Rossi voor Yamaha reed zijn de verkoopcijfers in Italie omhoog geschoten. Dat is al 1 reden, maar zoals Sjeivehoof al zegt: Ducati raceteam wordt volledig door sponsoren betaald (Alice) dus het zal qua Ducati-invester ing wel meevallen. Daarnaast is er natuurlijk grote kans dat er meer Italiaanse sponsoren willen aanschuiven.
Citeer
0 #5 Guest 24-08-2010 19:40
is heel simpel toch t hele verhaal, rossi is nog steeds de beste, dus kan ie vragen wat ie wil, t is maar net de gek vinden die t ook geeft

wat is erger, de gek in t gesticht of diegene die ermee omgaat hahahaha
mvg klaas
Citeer
0 #4 Guest 24-08-2010 19:33
Weet je ook dat Ducati het enige merk op de paddock is waarvan het complete motogp project door sponsoren betaald word? Zo niet, dan moet MOTOGP Technologie even goed lezen ;-)
Citeer
0 #3 Guest 24-08-2010 17:29
Rossi heeft een vooruitziende blik; de Euro is straks net zo veel waard als de Italiaanse Lire van vroeger...... :lol:
Citeer
0 #2 Guest 24-08-2010 17:19
Ducati stopt nu ook al een hoop geld in de racerij. Stoner en Hayden rijden ook niet voor een fooitje.

De sponsors staat nu in ieder geval in de rij omdat Rossi op een Ducati rijdt. Fiat had graag meegewild.
Citeer
0 #1 Guest 24-08-2010 13:03
hoi volgens mij deden jullie daar zelf ook hard aan mee aan t nietes wellus spelletje
mvg klaas

madwoody @klaas: Waarom worden de roddelbladen zoveel gelezen :-*
Eigenlijk zijn we met z'n allen een stel oude wijven in een kapsalon...uuhh motorzaak :lol:
Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Peilers

peilers

sjop