Assen tijdens bezettingstijd

In Assen wordt het TT-circuit in een ijzeren greep gehouden door de vijand. De MilieuFederatie heult met de Stichting Geluidshinder Baggelhuizen en het Drentsch Landschap. Een kleine groep blijft dapper verzet bieden, gezien onderstaand verslag van een KNMV-Cuprace. De bezetter is zelfs zo sterk aaanwezig dat deze afgewurgde dag als een overwinning wordt gevierd. We hebben moreel al verloren.

Zaterdag 3 mei was in alle opzichten een beladen dag voor ons allen, zouden we met al onze maatregelen en aanpassingen de geluidslimiet doorbreken of niet? Tegen de klok van 14.30 - 15.00 uur is er pas zicht op of we eerder moeten stoppen omdat het "geluid op" is of dat we alle races kunnen rijden. Om 15.00 uur geeft Jans Eising van Assen zijn mening, hij denkt op basis van de gegevens van dat moment dat we het kunnen halen echter een 100% garantie kan hij niet geven. We overleggen koortsachtig, kijken naar het tijdschema welke klassen er gereden hebben, welke klassen er nog moeten rijden, tellen het aantal ronden en besluiten om door te gaan. Om 18.30 uur krijg ik van Jans de medeling dat we binnen de norm zijn gebleven, hoeveel precies onze score is kan hij nog niet vertellen maar we zijn wel binnen het daggemiddelde van 76 dBa gebleven. Er valt een pak van ons hart en we feliciteren elkaar. "We" hebben het dus op zaterdag 3 mei gered, "we" zijn jullie de Cuppers, maar "we" zijn ook de mensen van de geluidmeting want op het kantoor van Time-keeping is menig verhitte discussie gevoerd. "We" zijn ook Race-control en de baco's die zaterdag moesten inspelen op flying-laps en het terugrijden door de pitstraat waarbij de post van de Haarbocht een cruciale rol gespeeld heeft. "We" zijn de KNMV-officials die ondersteund en geadviseerd hebben waar zij konden. "We" zijn een ieder die afgelopen zaterdag waar dan ook haar en zijn steen (want het was geen steentje) heeft bijgedragen om deze KNMV Cuprace tot een goed einde te brengen. Ik besef dat het voor een ieder beslist niet gemakkelijk geweest is, ik weet dat er enkele rijders zwaar teleurgesteld zijn, we hadden overigens slechts vier volledige uitsluitingen vanwege tweemaal overschrijden geluidnorm, maar na zaterdag weet ik ook dan "we" het kunnen. Ik weet dat "we" er nog niet zijn, dat er nog hard aan het fenomeen geluid gewerkt moet worden, er zijn zaterdag vele ideeën geopperd en hopelijk helpen deze ons zodat "we" zaterdag 12 juli wederom onze Cupraces tot de laatste klasse kunnen uitrijden. Allen hartelijk dank voor het begrip en de tomeloze inzet. Hennie Lentink (CRT/KNMV Cup)
Assen tijdens bezettingstijd

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Peilers

peilers

sjop