Het gaat allemaal naar de #$%*&

Voor de '#$%*&' mag je de lelijkste scheldwoorden, krachttermen of vervelendste ziektes die je maar kan verzinnen neerplanten. Het is einde verhaal, ten minste zo lijkt het. De MotoGP kwam en gaf de 500cc klasse een nekschot, Moto2 beëindigde de 250cc klasse en nu lijkt ook de 125cc op de rand van de afgrond te staan. Nou is de MotoGP een goed alternatief geweest met als doel 'snelheid, maar dan milieuvriendelijker'; het zijn nog steeds prototypes; al het nieuws en het beste zie je het eerste daar! De Moto2 slaat die plank flink mis. Oké, het zijn prototypes qua rijwiel-gedeelte, maar de blokken zijn (ietsjes) opgewaardeerde CBR600RR blokken. Lees je het goed, ja!? Aangepaste straatmotorblokken. De Moto3, zoals de vervanger van de 125s lijkt te gaan heten, zou in onze ogen niet met (zoals nu het geval is) 250cc motorcrossblokken verreden moeten worden. Daarmee ga je gewoon echt de fout in; MotoGP en alles wat erbij hoort is snelheid. Op alle fronten en zonder compromissen. De Moto2 kent het blok als compromis en als de Moto3 diezelfde fout maakt, dan kun je net zo goed ophouden en de MotoGP als losse klasse voeren en de Moto2 en Moto3 onder de Superbikes plaatsen. Als we dan toch bezig zijn, laten we dan ook de NSF100 erbij betrekken; Moto4, iemand?
MOTO3
Het gaat allemaal naar de #$%*&

Reacties   

0 #3 Guest 16-06-2010 22:43
Enneh... Als je meer speed wilt, moet je ervoor zorgen dat er meer circuits als op het eiland Man worden aangelegd! Waar blijft de Olepeil Lobby!
Citeer
0 #2 Guest 16-06-2010 22:29
Uuuhhmmm... Die 250 gaat nu al net zo hard als een 125. :-* Een paar jaar ontwikkelen en dan blaast ie al die brommertjes van de weg! En een snelle viertakt 250 met een leuk megafoon auspuffje maakt een heeeel lekker geluidje!
Citeer
0 #1 Guest 16-06-2010 13:57
nee moto-2 is niet om aan te zien hé ,o ja je bent nog vergeten te melden dat honda hier natuurlijk achter zit... :zzz
Citeer

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

Peilers

peilers

sjop